Misja gospodarcza do Niemiec za nami
Dwa dni – 22 i 23 września br. spędziliśmy na zwiedzaniu i podglądaniu rozwiązań wprowadzonych na terenie Truskawkowej Farmy w Koserowie (Niemcy) – Karl’s Adventure Village Koserow.
Farma jest żywym przykładem promocji owoców i warzyw w formie świeżej i przetworzonej. Obok małej przetwórni dostępne były świeżo wekowane marmolady i inne produkty z udziałem owoców. W punktach gastronomicznych oferowano dania przygotowane z truskawkami, rokitnikiem i innymi lokalnie dostępnymi owocami. Uzupełnieniem oferty obiektu było zapewnienie szeregu atrakcji dla najmłodszych, jak zjeżdżalnie, kolejki, małpie gaje, trampoliny i przejażdżki ciągnikami. Starsi zwiedzający mogli skorzystać z atrakcji takich, jak pieczenie ziemniaków czy animacji i pokazów prowadzonych przez pracowników farmy.
Czasowa wystawa poświęcona była dyni – sezonowemu gatunkowi kojarzonemu z jesienią. Można było zobaczyć asortyment różnych odmian tego gatunku oraz dokonać zakupów.
Misja jest realizowana w ramach projektu „Promocja gospodarcza regionu woj. Łódzkiego poprzez internacjonalizację działalności badawczo-rozwojowej i edukacyjnej Instytutu Ogrodnictwa”. Projekt jest finansowany ze środków RPO WŁ 2014-2020 działanie 2.2.2